Одеса була першою в списку міст, які відвідали представники редколегії “Медіакритики”, щоб трансформувати її у загальнонаціональний ресурс, який зможе не тільки критично аналізувати роботу мас-медіа України, а й впливати на їхню якість. Отож у згаданих містах відбулася низка пресконференцій, презентацій на факультетах журналістики місцевих університетів та інтернет-центрах IATP. Редакційний тур розпочався з прес-конференції в Одеській обласній організації Національної Спілки Журналістів України. До речі, головний редактор одеської газети “Прес-кур’єр” Йосип Бурчо увійшов у редколегію “Медіакритики”. Так само, як і Володимир Демченко від Дніпропетровська.
Водночас у згаданих містах презентовано нову книгу Бориса Потятиника “Медіа: ключі до розуміння” – першу книгу видавництва ПАІС в серії “Медіакритика”.

Нове в медіаосвіті.

На початку 2004 року поновив свою роботу постійно діючий семінар з медіаекологіїї та медіаосвіти, на якому, зокрема, виступила нова співробітниця Інституту медіаекології Галина Безух з оглядом книжкових новинок:
Нещодавно у видавництві “Polity Press” (www.polity.co.uk) побачила світ книжка Девіда Бакінґема “Медіаосвіта: вивчення, грамотність та сучасна культура”.
Медіаосвіта або медіаграмотність, як її іноді називають, поступово стає одним з основних предметів шкільної програми у низці країн. Ця книжка – відповідь на відчутну потребу в подібній праці серед практиків та теоретиків цієї сфери. У ній розглянуто медіаосвіту з урахуванням найновіших змін як медіа так і життя молоді. Тут розроблено доступні та переконливі принципи, на яких варто базувати шкільні медіапрограми, та теоретично слушні й практично можливі фундаментальні засади педагогічної практики. У ній окреслено, як медіаосвітянам слід реаґувати на сучасні соціяльні, політичні та технологічні досягнення, а також на зміни ролі та функцій освіти.
Девід Бакінґем – один з провідних міжнародних експертів у цій галузі. У “Медіоосвіті” викладено його основні розумування, глибокий аналіз проблем, які постали перед медіаосвітянами. Девід Бакінґем тримає руку на пульсі медіаосвіти сьогодення, проникливо досліджуючи цю сферу, перевіряючи суперечності, визначаючи наші мотиви навчання медіа, окреслюючи орієнтири на майбутнє.

    Праця дає відповідь на такі питання:

  • Як освіта повинна реаґувати на реалії дедалі медійнішого світу?
  • Як вона може допомогти молоді стати активними, критичними учасниками медіакультури, яка їх оточує?
  • Як іти в ногу зі складними технологічними, культурними й економічними перетвореннями, які змінюють cучасне медіадовкілля?

Бакінґем талановито окреслює сферу медіаосвіти, дає огляд дебатів, теорій та принципів цієї галузі. Ця праця може сприяти реформуванню сучасної освіти.